Strony

poniedziałek, 6 stycznia 2014

W zawieszeniu

Trwam sobie w zawieszeniu od kilku dni.
Niby już po Świętach (chociaż dla mnie okres świąteczny kończy się dopiero dzisiaj), a jednak nadal jakoś tak inaczej.

Od tygodnia czytam na Waszych blogach wpisy o noworocznych planach, marzeniach, postanowieniach.
Dwa z nich szczególnie mnie zainspirowały, dlatego pomyślałam, że znajdą one miejsce także u mnie -
by nie zapomnieć.

Pierwszy pochodzi z bloga Marii Ubieraj się klasycznie (oryginalny tekst tutaj)

Oświadczam, że będę prowadzić życie najwyższej jakości. Będę obecna. Będę świadoma. Będę zadawać pytania, myśleć i wykonywać wszelkie czynności refleksyjnie. Będę żyć w danej chwili. Będę dokonywać zrównoważonych wyborów. Harmonia i równowaga będą moimi priorytetami. Będę planować i działać. Będę się starać. Będę szanować swój czas. Będę zawsze otwarta. Będę czerpać przyjemność z każdego działania, jakiego się podejmę. Będę się uczyć. Będę świadomie i jakościowo pisać, kupować, spędzać wolny czas, jeść, pracować. Nadam swojemu życiu sens. Będę odważna. Będę się radować strachem.


Drugi znalazłam u Gosi, na jej blogu world in my eyes (tutaj)

'Nie narzekaj, 
że życie jest niesprawiedliwe

Życie jest sprawiedliwe
daje ci dokładnie to, o co prosisz

Jeśli prosisz o bagno, wkrótce w nim ugrzęźniesz
Jeśli koncentrujesz się na nienawiści, zaraz cię otoczy
Jeśli dusisz się w zazdrości, szybko w niej utoniesz
Jeśli litujesz się nad sobą, pomnażasz smutek
Jeśli jesteś wściekła, że inni mają więcej, gniew cię zabije

Im więcej masz w duszy żalu i rozgoryczenia,
tym bardziej żałosne będzie twoje życie

Sprawdź czego jest w tobie najwięcej

Zobacz ile jest w twoich myślach dobra i miłości
szacunku, radości, uśmiechu
pozytywnego myślenia
życzliwości,
chęci zmiany,
odwagi
i gotowości do wysiłku

Wszystko co masz w życiu,
wypływa z ciebie

Jesteś projektorem,
który wyświetla swój własny film

Im bardziej będziesz pozytywnie nastawiony
skoncentrowany na tym, co ważne
życzliwy dla siebie i innych,
tym więcej pozytywnej siły
przyciągniesz do siebie

Im więcej dobra stworzysz,
tym więcej dostaniesz od życia

Bo w życiu masz dokładnie to,
co wypełnia twoje myśli'


Oba te teksty biorę dla siebie. Zostają ze mną na ten rok.


4 komentarze:

  1. Witaj Noworocznie Edytko:-))
    fajnie,że u Ciebie tak często nowy wpis:-)
    mnie jakieś rozbicie i nieogarnięcie dopadło:-(nie mogę jakoś wrócić do codzienności...
    Postanowiłam przejść 10km.szybkim marszem ,właśnie wróciłam i jakoś nie pomogło:-(
    Nie robię planów i postanowień,bo nie chcę rozśmieszać Pana Boga.U mnie planowanie zupełni się nie sprawdza,zupełnie jakby los próbował zrobić mi na przekór-zaczyna mnie to nawet bawić.
    Po kilkudniowej straszliwej szarosci jest słoneczko-wróciło!!!!
    Uściski dla Was:-***
    ps
    wczoraj wylizywliśmy słoiczek po przepysznej konfiturce żurawinowej-wytrawna pychot-dziękujemy:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, czasem taki stan nieogarnięcia jest potrzebny. Mam nawet wrażenie, że zimą bardziej. Ale jak znam Ciebie, to i tak robisz bardzo, bardzo dużo :)
      U nas dziś szaro i nawet popaduje mały śnieg, ale chyba od razu się topi.
      Ps. Cieszę się, że żurawinka smakowała :) Powiem Ci, że jeden słoiczek, który zrobiłam dla nas prawie w całości spałaszowała Marianka :) Za rok robię więcej - postanowione! :)

      Usuń
  2. dobry wybór ;) i takiego roku Wam ;)

    OdpowiedzUsuń